Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k výuce biologie ve vztahu k méně oblíbeným biologickým tématům
Křečková, Tereza ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Biologie obecně patří v rámci přírodovědných předmětů mezi středně oblíbené nebo spíše oblíbené předměty a zároveň je často zařazována mezi předměty málo náročné nebo dokonce snadné. I přesto existují oblasti, jako např. geologie, mykologie, protozoologie a překvapivě i botanika, které jsou žáky 2. stupně základních škol a víceletých gymnázií označovány jako neoblíbené a nezanechají ve studentech dlouhodobější stopu či motivaci k hlubšímu prozkoumání. Příčinou může být nedostatečná motivace, zájem, nesprávný postoj k těmto oborům biologie nebo nedostatečné přesvědčení či vnímání těchto jednotlivých témat. Všechny zmíněné příčiny mohou také pramenit z rámcových vzdělávacích programů. Níže jsou srovnány tyto programy ve vybraných Zemí Evropské Unie. Prvním cílem bakalářské práce je pojednat o termínu motivace a uvést jej do vztahu s ostatními termíny uváděnými ve vztahu s motivací. Dalšími cíli je nahlédnout do biologických témat a vyhledat, jaká z nich patří mezi neoblíbená u žáků v České republice, Finsku a na Slovensku. Z vybraných neoblíbených témat v jednotlivých zemí byla vybrána konkrétně algologie z důvodu vlastních zkušeností s výukou biologie na 2. stupni základní školy. Jelikož z pozice učitele je náročné uchopit tuto problematiku tak, aby byla pro žáky zajímavou a motivující se k učení a...
Postoje žáků 2. stupně vybrané základní školy k předmětu přírodopis
Mastíková, Lucie ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Úkolem diplomové práce je zjistit spokojenost žáků 2. stupně vybrané základní školy s výukou předmětu přírodopis, s vybavením učebny přírodopisu, prostředím a biologickými tématy, která daným žákům chybí. Dále jsou zjišťovány možné přání a požadavky žáků ohledně oživení a zpestření výuky přírodopisu, což by mohlo přispět ke zvýšení jejich motivace a zájmu o přírodní vědy. Je mapováno, která biologická témata či pomůcky ve výuce žákům nejvíce chybí. Názory žáků jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením, jehož se celkem zúčastnilo 221 respondentů ze Základní školy v Uhlířských Janovicích ve Středočeském kraji. Z výsledků bylo zjištěno, že žáci by do výuky přírodopisu zařadili více terénních prací, přírodovědných vycházek, více exkurzí, skupinových prací, laboratorních prací, přírodovědných dokumentů, více práce s mikroskopem, a také by si přáli zařadit do výuky živé modely živočichů. Část respondentů zvolila možnost, že by ve výuce nic neměnila. Vzhledem ke zjištěným výsledkům výzkumu byl navržen pro vybranou ZŠ celodenní projekt s environmentálním zaměřením, prací v terénu, sběrem přírodnin a jejich zpracováním.
Postoje žáků 2. stupně vybrané základní školy k předmětu přírodopis
Mastíková, Lucie ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Úkolem diplomové práce je zjistit spokojenost žáků 2. stupně vybrané základní školy s výukou předmětu přírodopis, s vybavením učebny přírodopisu, prostředím a biologickými tématy, která daným žákům chybí. Dále jsou zjišťovány možné přání a požadavky žáků ohledně oživení a zpestření výuky přírodopisu, což by mohlo přispět ke zvýšení jejich motivace a zájmu o přírodní vědy. Je mapováno, která biologická témata či pomůcky ve výuce žákům nejvíce chybí. Názory žáků jsou zjišťovány dotazníkovým šetřením, jehož se celkem zúčastnilo 221 respondentů ze Základní školy v Uhlířských Janovicích ve Středočeském kraji. Z výsledků bylo zjištěno, že žáci by do výuky přírodopisu zařadili více terénních prací, přírodovědných vycházek, více exkurzí, skupinových prací, laboratorních prací, přírodovědných dokumentů, více práce s mikroskopem, a také by si přáli zařadit do výuky živé modely živočichů. Část respondentů zvolila možnost, že by ve výuce nic neměnila. Vzhledem ke zjištěným výsledkům výzkumu byl navržen pro vybranou ZŠ celodenní projekt s environmentálním zaměřením, prací v terénu, sběrem přírodnin a jejich zpracováním.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.